top of page
Abstract Graphic Shapes

MoveIt

Mobile Application    |    UX Research and Design 

Varighet:

Verktøy: 

Team: 

Rolle: 

1 uke

Adobe XD, Figma & Miro

To UX-Design studenter

UX Researcher / Designer

Om prosjektet

Prosjektets mål er å lage en helse- og treningsapp for de som ønsker å pressen inn en liten treningsøkt i en ellers hektisk hverdag.

Problemstilling

Mange har en hektisk hverdag, hvor trening ofte glemmes og noen ganger har vi ikke alltid nok tid til å trene. Å holde seg konsekvent i treningen kan være vanskelig når du alltid er på farten fra ett sted til et annet, der timeplanene er stramme og treningssentrene ikke alltid er tilgjengelige.

Formål

Lag en treningsapplikasjon som inkluderer øvelser som er enkle å utføre mens du er på farten, og er kompatibel med smarttelefon og smartklokke.

Klikk på ikonet for å teste mid-fidelity-prototypen til appen.

Test ut prototypen

User Personas

Jarno Lindeman

Alder:
Sted:
Yrke: 

32 år
Kristiansand
Design manager

«Jeg ønsker å trene styrke gjennom enkle hjemmetreninger og forbedre helsen min»

Mål

Trene hvor som helst, når som helst.

Gode treningsrutiner og være mer konsekvent.

Spore puls og hjertefrekvens over tid.

Hektisk livsstil

Smertepunkter

Alltid på farten

Glemmer fort eller finner ikke tid til å trene.

Kontekst scenario

Jarno (42) er en travel design manager som jobber i et designfirma i Berlin. Etter møtet med designteamet, bestiller han raskt en taxi på telefonen for å ta ham til flyplassen for å komme til en designkonferanse i Barcelona. Jarno ankommer flyplassen, etter å ha stresset på veien til. Han setter han seg ned ved gaten sin og ser på klokken. Det er enda 40 minutter før han skal gå ombord på flyet. Jarno husker plutselig at han har glemt å trene i morges, men usikker på hvordan han skal rekke det før flyturen. Han skulle ønske at det fantes en måte å få tak i enkle og oversiktlige treningsøkter som er håndterbare mens han er på farten, som kan minne ham om når han skal trene i tillegg til å holde styr på viktig informasjon om helse og form. Jarno finner en app som heter «MoveIt», som han ser er kompatibel med smartklokken hans, og som kan minne ham om å trene i løpet av dagen. Etter å ha lest om appen, bestemmer han seg for å laste ned appen for å utforske mer om hva den kan tilby ham i hans hektiske hverdag.

image.png
image.png
image.png

User Flow

Scenario Smarttelefon: Jarno ser etter en rask og enkel treningsøkt før en forretningsreise. Han har omtrent 40 minutter før han går ombord på flyet. Jarno laster ned appen «MoveIt», lager en konto og er nå klar til å begynne å utforske ulike kategorier for en rask treningsøkt på smarttelefonen.

image.png

Scenario Smartklokke: Jarno har nettopp lastet ned appen «MoveIt» og koblet smartklokken sin til MoveIt-appen. Nå er han klar til å utforske appen gjennom smartklokken. Jarno har valgt en ønsket treningsøkt på telefonen sin og ser nå på smartklokken sin under treningsøkten.

Smartklokke

Moodboard W27.UXM03.png

Moodboard & Sketches

Teamet så etter inspirasjon til applikasjonen og laget et moodboard før skissering av ideer for både smarttelefon og smartklokke, med spesielt fokus på Apples retningslinjer for iOS og watchOS.

Smarttelefon

image.png

Skissene viser noen av sidene på treningsappen for en smarttelefon. Vi fokuserte på å skissere sidene for at brukeren skulle finne en passende treningsøkt og for å se oversikt, beskrivelse, instruksjoner og video av treningen.

Sketches for smarttelefon

Når vi skisserte applikasjonen for smartklokker, tok vi i betraktning at brukeren startet treningen fra smarttelefonen og kunne overvåke treningen ved hjelp av appen på smartklokken. Vår visjon er at brukeren skal kunne se navn på øvelsen og forventet tid, sjekke forbrente kalorier og se hvilepulsen deres over tid.

Sketches for smartklokke

Mid-fidelity Wireframes

Smarttelefon

mid-fi.moveit.png

Smartklokke

Smartwatch.wireframes.png

Klikk på ikonet for å teste mid-fidelity-prototypen til appen.

Test ut prototypen

bottom of page